torek, 20. september 2011

Težave z milno osnovo

Pred kratkim smo dobili zanimivo vprašanje naše uporabnice. Ker najbrž ni edina, ki ima tovrstne težave, objavljamo pismo in odgovor.


Pozdravljena,


moram nekaj vprašati. Ostalo mi je 20 dag milne osnove. Odločila sem se, da bom poskusila narediti milo po receptu 150 g naribane osnove, 1 čajna žlička posušenih zelišč, 1/2 l destilirane vode in eterično olje. Ko sem rezance topila nad vročo vodo, nikakor niso bili stopljeni v 15 minutah, ampak so se spremenili v trdo kepo, kljub temu, da sem počasi dodajala vodo. Potem je nastala masa, ki se ni dala izliti v kalupe. Nadalje sem brala recept za milo z alkoholom in glicerinom, ki mi je kolikor toliko uspel in tam sem videla, da se za topilo mila uporabljata alkohol in glicerin kot topilo za rezance. V prejšnjem receptu topilo ni omenjeno, tako da mi je šlo 20 dag mila praktično v nič. Oziroma je ostalo v posodi, ker ga pač nisem mogla preliti v kalupe. Zdaj pa mi ni jasno zakaj? Če sta alkohol in glicerin topilo, torej ne moremo delati mil brez teh dveh dodatkov, ker se prehitro zgosti? Kje je vzrok?


Odgovor:


Na delavnicah delamo po sledečem receptu:

  • 100 g milne osnove
  • 2 jušni žlici tekočine (čaj, mleko, destilirana voda,...)
  • eterična olja
To parimo na vodni kopeli tako dolgo, da se stali (masa postane prosojna in zelo mehka, res pa je, da ne tekoča). Nato dodamo posušena zelišča in eterično olje po kapljicah. Še vročo maso pa damo z žlico v model in dobro potlačimo, malo potolčemo. Če bi bila masa bolj tekoča, bi imeli težave pri sušenju, saj bi se milo zelo skrčilo, ker bi izhlapelo preveč vode.  Nikoli ne uporabljam kot topilo alkohola in glicerina, to uporabljam izključno za izdelavo prosojnega mila.

Za tekoče milo, ki ga uporabim samo za roke na 100 g milne osnove dodam 1/2 litra vode. Za tuširanje uporabim več vode - 3/4 litra do 1 liter. Tekočino najprej zavrem, nato pa v vrelo vodo dodam milne rezance. V vreli vodi se zelo hitro razpustijo. Tako tekoče milo opazujem že od februarja. Vmes je imelo čudna stanja. Nekako v maju  se je nekoliko strdilo, junija, ko je bilo bolj vroče pa je postalo zopet tekoče. Sedaj se je na dnu pojavilo malo bele usedline. Vendar ko ga pred uporabo malo pretresem, je zopet zelo lepo. Ohranilo pa je tudi prijeten vonj. To lahko potrdijo tudi udeleženci naših delavnic.

Upam, da sem odgovorila na vaše vprašanje! Milno osnovo uporabljajo tudi otroci s posebnimi potrebami, ki izdelujejo prav lepa mila. Se pa strinjam, da mila narejena iz milne osnove niso tako zelo estetsko lepa in gladka, kot mila narejena po hladnem postopku. Smisel tega je prav to, da si vsakdo lahko naredi milo z dodatki po svojem okusu. Predvsem pa je pomembno tudi to, da je kemična reakcija umiljenja že stekla, milna osnova pa je tudi že odležana, saj poleg tega, da je izdelava potem veliko lažja, tudi dodatki ohranijo več blagodejnih učinkovin.


Ni komentarjev:

Objavite komentar